WSTECZ
8 minut


Nuvola Lavazza: Nowe centrum zarządzania przedsiębiorstwem to przemyślany, innowacyjny i zaprojektowany z myślą o zrównoważonym rozwoju kompleks

6 maja 2017 r. • Informacje korporacyjne

Turyn, maj 2017 r. – wszystko jest już gotowe: kolejne osoby pojawiają się w Nuvoli i ponad 600 pracowników za chwilę tchnie życie w nową siedzibę Lavazzy zlokalizowaną przy via Bologna 32. Nowe biura, oparte na projekcie architekta Cino Zucchiego, to serce wielofunkcyjnego budynku o powierzchni niemal 18 500 m², które odmienią oblicze dzielnicy Borgata Aurora.

 

 

„Pomysł przeniesienia siedziby do Nuvola Lavazza spotkał się z prawdziwym entuzjazmem. Czwarte pokolenie rodziny Lavazza aktywnie włączyło się w projekt stworzenia nowej i rozpoznawalnej na całym świecie wizytówki firmy. Nowa siedziba uosabia sposób, w jaki postrzegamy współczesne przedsiębiorstwo. To podkreślenie wielu etapów naszej historii – przeszłości, teraźniejszości i przyszłości – dokonywane poprzez harmonijne i spójne przekształcanie firmy. To nie tylko przewożenie biurek w nowe miejsce, ale duży krok w stronę bardziej integralnego środowiska pracy, w ramach której podejmowane są pełne wyzwań działania z uwzględnieniem dobra pracowników. To porywające do działania, wygodne i technologicznie zaawansowane miejsce pracy, w którym ludzie pracują zespołowo, tworząc silne więzi między sobą, a także biurem w Turynie i ponad 90 innymi krajami, w których działa nasza firma” — mówi Giuseppe Lavazza, wiceprezes firmy.

Budynek Nuvola jest już gotowy na powitanie wspaniałej rodziny pracowników Lavazzy. Poszczególne działy firmy zostały zaprojektowane przy współpracy z samymi pracownikami, aby stworzyć starannie zaprojektowane miejsce pracy z innowacyjnym umeblowaniem. Dzięki tym zabiegom atmosfera dzielenia się pracą i dążenia do jak największej skuteczności spotyka się z komfortem użytkowania i płynącym z tego dobrym samopoczuciem w trakcie pracy. Ponad 90% powierzchni to przestrzeń oferta, na którą składają się sale i inne pomieszczenia do spotkań, wyposażone w najnowocześniejszą technologię, umożliwiającą bezproblemowy kontakt z pracownikami z innych krajów: wszystkie aspekty budynku Lavazza Navola promują kreatywność i współpracę, zarówno bezpośrednio w budynku, jak i z innymi oddziałami firmy.

 

 

Lavazza zadecydowała się na przeniesienie siedziby z zabytkowego kompleksu Corso Novara przy via Tollegno, mając na uwadze dążenie do zrównoważonego rozwoju oraz potrzeby charakterystyczne dla tej części miasta. Firmowa jadalnia, umeblowanie, artykuły biurowe, komputery i sprzęt i wyposażenie technologiczne – wszystkie te elementy zostały odpowiednio i w sposób przemyślany przekształcone, by zmniejszyć ich wpływ na środowisko: niemal trzy tysiące rzeczy przekazano podmiotom zewnętrznym, w tym szkołom i szpitalom. Na przykład Fundacja Cottolengo otrzymała wyposażenie firmowej jadalni, które zostanie wykorzystane dla zapewniania odpowiednich świadczeń, wspomagania parafii i organizacji charytatywnych, a także na potrzeby ochrony cywilnej oraz straży pożarnej przy lotnisku Caselle Torinese. Co więcej, przed „przeprowadzką” wszyscy pracownicy mieli możliwość zakupu – za symboliczną cenę – wszystkich rzeczy lub mebli, z którymi czuli się związani, a dochody z tego tytułu zostały przekazane w kolejnych miesiącach instytucjom wskazanym przez nich samych.

 

 

Przenosiny do Lavazza Nuvola zwiększają również stopień osobistego „zrównoważonego transportu”. Pracownicy mogą na przykład rejestrować lub odnawiać roczne karty sieciowe obowiązujące w transporcie publicznym po obniżonych kosztach. Mogą także korzystać z oferty carpoolingowej, czyli na przykład podróżować wspólnie jednym samochodem prywatnym wraz z przewidzianymi dodatkami motywacyjnymi za tego typu działania. Mogą także korzystać z siłowni wraz z indywidualnym programem ćwiczeń, ze strefy relaksu oraz innowacyjnej jadalni i baru – otwarcie już wkrótce. Przestrzeń ta będzie dostępna dla wszystkich pracowników Lavazzy, ale także dla wszystkich innych chętnych osób. W ofercie znajdą się trzy różne przestrzenie gastronomiczne poświęcone street foodowi, tradycjonalnej kuchni włoskiej oraz przestrzeń zielona. Poszczególne menu zostały opracowane tak, aby priorytetami były jakość oraz równowaga żywieniowa, a było to możliwe dzięki współpracy ze Slow Food.

 

 

To pierwszy i jakże ważny krok w ramach projektu Nuvola. Początek 2018 roku to otwarcie muzeum Lavazza Museum de La Centrale, w którym znajdzie się miejsce dla wykwintnej restauracji Condividere b Lavazza, za której powstaniem stoi Ferran Adrià; lokal został zaprojektowany przez Dantego Ferrettiego, a stanowisko szefa kuchni obejmie Federico Zanasi. Przewidziana jest także sala bankietowa, zdolna pomieścić nawet 1000 osób na potrzeby wystaw, koncertów i tymczasowych prezentacji. Oprócz Instytutu Sztuki Użytkowej, który działa od 2013 roku i zrzesza ponad 500 włoskich i międzynarodowych profesjonalistów i artystów, kompleks będzie również posiadał publiczną przestrzeń parkingową, pełen zieleni dziedziniec oraz strefę archeologiczną, w której znajdują się ruiny chrześcijańskiej Bazyliki z IV-V w. n.e., którą odkryto podczas prac wykopaliskowych.

 

 

„Nowe, komfortowe, technologicznie zaawansowane i starannie zaplanowane środowisko, stworzone z myślą o wygodzie wszystkich naszych współpracowników: Lavazza Nuvola idealnie wpasowuje się w ten opis. Wierzymy, że dzięki temu projektowi zyskają nie tylko pracownicy Lavazzy, ale także całe miasto. Odnawianie budynków o wysokiej wartości historycznej i architektonicznej w podupadającej dzielnicy przemysłowej, która leży w strategicznym punkcie będącego od 120 lat naszym domem Turynu, podkreśla znaczenie tego miejsca w kontekście historii naszej firmy” — mówi Marco Lavazza, wiceprezes. „Idea zrównoważonego rozwoju, która przyświeca nowej głównej siedzibie firmy Lavazza, zapoczątkowana została na etapie planowania wraz ze staraniami o przyznanie nam certyfikatu LEED GOLD. Jej potwierdzeniem są także nasze ukierunkowane na pracowników dążenia, takie jak zaawansowane rozwiązania mobilne lub sprzedawanie umeblowania w celach charytatywnych. Lavazza Nuvola powstała nie tylko z potrzeby usprawnienia sposobów pracy, ale także podniesienia jakości życia wszystkich, którzy z nami pracują — a wszystko to dzięki technologicznym innowacjom strukturalnym, za sprawą których praca staje się bardziej dopasowana do człowieka, zwiększając równowagę między nią a życiem prywatnym”.

 

 

Nowa siedziba główna jest kandydatem do certyfikatu LEED® GOLD. LEED® (skrót od: „Przywództwo w Zakresie Efektywnego Energetycznie i Środowiskowo Projektu Budynku”) to najbardziej uznawany na świecie certyfikat w dziedzinie energetycznej wydajności budynków przy jednoczesnym dbaniu o środowisko. To nieobowiązkowy system mierzenia jakości, który można stosować w nowych i już istniejących budynkach komercyjnych, szkolnych lub mieszkalnych. Nowe Centrum Zarządzania Przedsiębiorstwem całościowo spełnia wytyczne LEED® — od sposobu wybrania terenu pod budowę, przez wykonanie i prace konstrukcyjne (w ramach których wykorzystano 80% terenu rumowiska) oraz stały nadzór po zakończeniu prac. Budynek został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić jak najwyższy komfort pracownikom Lavazzy, oszczędzać energię elektryczną i zredukować zużycie wody pitnej.

 

 

Lavazza dąży też do pozbawionego zbędnej dokumentacji papierowej środowiska. Szkolimy naszych pracowników z zakresu procesów cyfryzacji i odpowiedzialnego korzystania z drukarek, a także poddajemy recyklingowi ponad 45 ton papieru poprzez regularną cyfryzację naszych archiwów. Cały projekt oparty został na intensywnej komunikacji wewnętrznej, którą zapoczątkowaliśmy rok wcześniej, informując pracowników o planowanych przenosinach firmy do Lavazza Nuvola. Bardzo pomocni byli także nasi wewnętrzni ambasadorzy, którzy czuwali nad procesem wymiany opinii i identyfikowali najlepsze rozwiązania, dzięki którym transfer do nowej siedziby Lavazzy okazał się jeszcze bardziej sprawny.

 

 

 

 

 

 

 

 

POBIERZ
POBIERZ
PDF JPG