Lavazza: Kiedy reklama tworzy historię

Lavazza zawsze wspierała innowacyjne podejście do reklamy.

Strategia wizerunkowa stosowana przez lata to mądre połączenie tradycyjnej włoskiej komedii ze świeżą, nowoczesną wizją.

Dzień po

dniu

2005-do dziś
Od kortów tenisowych do świata smaku, sięgając niebios, zawsze pamiętamy o naszym dziedzictwie. Pasja do gry w tenisa, praca z mistrzami kuchni, mieszanki, które zdobywają serca ludzi w USA i kultowa włoska saga In Paradiso: całe bogactwo Lavazzy w serii udanych kampanii reklamowych.
2017
Born Social – 1895

Nowa reklama Born Social pragnie wysławiać napój najlepiej reprezentujący Włochy na całym świecie. Jak podsumował to Luigi Lavazza: „Kawa to nie tylko napój, tylko sposób na wspólne chwile”. Właśnie dlatego reklama Born Social mówi o łączącym ludzi uniwersalnym charakterze włoskiej kawy oraz istocie socjalizacji jako włoskiej wartości, którą uznaje cały świat.
2016
Nowa gwiazda w Paradiso

W Paradiso nadchodzą wiatry zmian dzięki nowej, nietuzinkowej osobistości: włoskiemu komikowi Maurizio Crozzy. Osobliwy architekt, który pragnie odmienić niebiosa, a także Chiński potentat, który zamierza kupić niebo, to tylko dwóch z wielu bohaterów kampanii Paradiso.
2016

I’m back: Andre Agassi powraca


W wyniku kampanii I’m Back nastąpił oficjalny powrót Andre Agassiego w celach charytatywnych podczas US Open razem z Lavazzą, partnerem wielkoszlemowego turnieju. W ramach innowacyjnej kampanii na ulicach Nowego Jorku pojawiło się 150 klonów Agassiego w ubiorze utrzymanym w klimacie lat 80., a następnie przeprowadzono flash mob z taką samą ilością uczestników. Film promujący kampanię I’m Back został udostępniony na platformie internetowej, którą założono, aby przedstawić powrót mistrza i zaznaczyć obecność Lavazzy na wszystkich czterech turniejach wielkoszlemowych.

2015
There’s more to taste

Smak to nie wszystko to zaproszenie wystosowane w ramach kampanii z 2015 roku do miłośników kawy na całym świecie z okazji 120. urodzin Lavazzy. Reklama ta, wyreżyserowana przez Jeana-Pierre’a Jeuneta (reżysera Amelii), przedstawia historię założyciela firmy, Luigi Lavazzy. Dowiadujemy się, jak odkrył kraje produkujące kawę i w jaki sposób zapoczątkował sztukę mieszania. Fenomenalny narrator, Sergio Castellitto, w końcowej scenie reklamy recytuje słowa, które zainspirowały młodego i przedsiębiorczego Luigiego Lavazzę: „W życiu zawsze jest więcej do odkrycia”.
2014
From Italy with passion

From Italy with passion to międzynarodowa kampania poświęcona produktom z serii Lavazza A Modo Mio. Reklama przedstawia historię włoskiego baristy, który po usłyszeniu dźwięku włączania ekspresu Lavazza A Modo Mio wyrusza z tacką i filiżanką kawy z kawiarni przy San Tommaso 10 w Turynie, gdzie w 1895 roku rozpoczęła się historia Lavazzy. Barista przemierza następnie kolejne włoskie miasta, nabierając doświadczenia, emocje i smaki charakterystyczne dla Bel Paese, aż wreszcie wdraża te same wartości w różnych miejscach na świecie.
2013

Buongiorno America!


Nic tak nie wybudzi ze snu i zachęci do przywitania się z nowym dniem jak wyśmienita włoska kawa marki Lavazza - nie tylko we Włoszech. Od września 2013 roku zamiłowanie do kawy i włoskiej doskonałości zagościło również w amerykańskich domach razem z nową propozycją kawowych mieszanek. Buongiorno America: there’s a new coffee in town to kampania reklamowa, mająca premierę w największych amerykańskich czasopismach, gazetach i stronach internetowych.

2012

Za fartuchem

 

Lavazza potwierdza nawiązanie współpracy z najlepszymi szefami kuchni w ramach najbardziej prestiżowych projektów gastronomicznych: Massimo Bottura, Antonino Cannavacciuolo i Davide Oldani wystąpili w serii filmów online „Conversations on Flavour and Design Around a Cup of Coffee”, opowiadając o swoich sposobach na przygotowanie kawy na bazie mieszanek A Modo Mio.

2012

Welcome Enrico


Kampania Paradiso ponownie wkracza na ekrany, witając Enrica Brignano w jego niebiańskim krajobrazie. To pierwszy występ gwiazdy jako ambasadora produktu w reklamie telewizyjnej. Brignano, będąc u szczytu swojej kariery, zachwyca świeżym, nowym spojrzeniem, napędzającym naturalną ewolucję najdłużej działającej i najchętniej oglądanej kampanii telewizyjnej we Włoszech.

2005

Carmencita 2.0


Carmencita wraca na mały ekran z kultowym z 12–odcinkowym serialem komediowym. Odważny, ironiczny, z charakterem i dużym poczuciem humoru, w skuteczny sposób reklamuje markę, a kontekst niekomercyjny czyni go jeszcze bardziej wartościowym. Sitcom promował również premierę mieszanki Carmencita.

Nowe cele
1980–1999
Lavazza wyrusza z Włoch, przynosząc swoje przesłanie światu: przesłanie kultowych gwiazd, takich jak Luciano Pavarotti, Monica Vitti i Mariagrazia Cucinotta.
1995
Kampania Paradiso

Kawa sprawia, że wszędzie jest lepiej – nawet w Niebie. Jest to główna idea nowej kampanii Paradiso z aktorami Tulliem Solenghim i Riccardem Garrone w roli Świętego Piotra. Reżyserami są Gabriele Salvatores i Alessandro D'Alatri.
1995-1999

Cała Europa mówi po włosku



Lavazza pozostaje zaangażowana w międzynarodowe kampanie reklamowe:
 - We Francji za sprawą kampanii plakatowej Bel Canto.
  - W Niemczech dzięki kampanii Wie in Italien (Jak we Włoszech).
Początek pierwszej europejskiej kampanii Lavazza opartej na wspólnych wartościach kawy i marki (Lavazza to mały łyk Italii). Kampania obejmowała dwie reklamy TV i cztery prasowe.

1993-1994

Włoskie espresso, europejskie reklamy

Lavazza opracowuje różne kampanie telewizyjne w celu nagłośnienia marki i dalszego jej rozwoju. Po raz kolejny tematem przewodnim jest włoski styl: w niemieckiej kampanii Soul of Espresso; L'Italiano vero w Szwajcarii; The Italian expression for coffee w Wielkiej Brytanii.

1993–1994

Nowe świadectwo


We Francji Lavazza udostępniła adaptację włoskiej kampanii z Luciano Pavarottim i Monicą Vitti. Po 17 latach z wielkim Nino, Lavazza zmienia strategię komunikacji. Wybrano czterech ambasadorów produktów, aby uniknąć bezpośrednich porównań z Manfredim: Luciano Pavarotti, Monicą Vitti, Giorgio Forattinim i Budem Spencerem.

1982–1992

Najlepsze teksty reklamowe

 

Rozpoczynają się pierwsze międzynarodowe kampanie prasowe i telewizyjne Lavazzy. Hasło „Ulubiona kawa Włochów” wyraźnie łączy Lavazzę z tematem „włoskości”. Zaledwie kilka lat później pojawia się kawa Crema e Gusto, prezentowana, jak zawsze, przez Nino Manfrediego. Tej premierze towarzyszy nowy slogan: Crema e Gusto. Zawsze jest właściwa pora. Lavazza jest obecnie liderem rynku we Włoszech.

Wczesne

dni

1946–1979
Lavazza rozpoczyna nowatorskie badania tematu świata komunikacji we Włoszech:
Od charakterystycznego logo, przez dowcipnego Carosello, aż po wybór Nino Manfrediego jako idealnego ambasadora marki.
1977

Panie i panowie: Nino Manfredi


Lavazza zmienia strategię reklamową, aby wzmocnić markę. Używając nowego formatu kampanii telewizyjnej, korzysta z wpływów ambasadorów marki w celu poparcia narracji. Do tego celu wybrany został Nino Manfredi, uwielbiana osobowość i celebryta w najlepszym tego słowa znaczeniu. Manfredi uosabiał markę kawy Lavazza do roku 1993.
Hasła kampanii stały się powszechne dzięki niezapomnianym tekstom:
„Kawa to przyjemność; jeśli nie jest dobra, to cóż to za przyjemność”. Kawa Lavazza – „Pusta filiżanka, pełny umysł!”.

1965

Carosello

Gdy we Włoszech zadebiutowała telewizja, pasmo reklamowe w ramach programu Carosello było najchętniej oglądane w całym kraju. Lavazza miała trwały wpływ również na wiele słynnych reklam prezentowanych w telewizji. Po raz pierwszy pojawiają się postacie z kreskówek Paulista, Caballero Misterioso i Carmencita z ich rymowankami i komicznym hiszpańskim; natychmiast stały się popularne, a ich przygody trwają do 1975 roku

1959–1962

Cóż za zapach, amigos!

Plakat przesiąknięty klimatem Ameryki Południowej, zawierający w sobie odniesienia do kawy, ciepła domowego ogniska i miłości, który promował pierwszą kawę produkowaną na skalę przemysłową z kanałami dystrybucyjnymi obejmującymi cały kraj. Dwa lata po rozpoczęciu promocji charyzma Paulisty zapewnia mu angaż do licznych komediowych nagrań.

1946–1950

Narodziny nowej marki

Bracia Lavazza wprowadzają na rynek pierwszą kawę. Po utworzeniu logo Lavazzy podjęto kluczowe działania marketingowe: sprzedaż mieszanki kaw Lavazza w opakowaniach z logo Lavazzy w celu bezpośredniego zareklamowania wizerunku marki. Hasłem pierwszej kampanii Lavazza jest Miscela Lavazza... Paradiso in tazza. (Lavazza ... Niebo w filiżance).