Podczas podróży do Ameryki Południowej w 1935 roku Luigi Lavazza wyraził swoje rozczarowanie, widząc zniszczenie całych zbiorów kawy, które nie zostały sprzedane: doświadczenie to głęboko go dotknęło i ostatecznie ukształtowało jego wizję prowadzenia biznesu. Odtąd zawsze zwracaliśmy szczególną uwagę na gospodarcze, ludzkie, środowiskowe i kulturowe dziedzictwo krajów, w których pracujemy. Z biegiem lat przełożyło się to na konkretne działania wspierające producentów i ich społeczności, a także znaczącą pomoc dla organizacji działających na całym świecie. Jak udało nam się tego dokonać? Dzieląc się naszą wizją i naszym zaangażowaniem z partnerami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
Celem Lavazzy jest stworzenie ciągłego cyklu, w którym innowacje produktowe i procesowe, doskonałość jakościowa i zrównoważony rozwój zasilają się nawzajem dzięki wkładowi wszystkich współpracujących z nami osób, aby z dnia na dzień usprawnić wybraną przez nas ścieżkę zrównoważonego rozwoju.